Święto książkoholika czyli Warszawskie Targi Książki




Książkoholicy łączmy się ;)

 18-21 maja w stolicy odbyły się Warszawskie Targi Książki. 
Od 2013 roku WTK odbywają się na Stadionie Narodowym. impreza ta, skierowana jest głownie do  miłośników książek, mangi i szeroko rozumianego pojęcia słowa pisanego. Można tu spotkać wielu pisarzy,  publicystów, znanych specjalistów swojej dziedziny, polityków, a nawet aktorów. 
W tym roku Targi odwiedził nawet sam Prezydent A. Duda
Na tegorocznych Targach wystawiło się ponad 800 wystawców z 32 krajów. Gościem honorowym tego święta byli w tym roku Niemcy.

W tym roku jako pierwszy raz uczestniczyłam w Targach i powiem jedno. Zakochałam się, w samej idei, w tym, że mogę poznać autorów książek które czytam, w tym, że mogę pobuszować w niezliczonej ilości książek na stoiskach wydawnictw, księgarni czy antykwariatów, a także mogę zakupić gadżety ze świata mangi, anime i komiksu.

Jedną z rzeczy która najbardziej przypadła mi do gustu, to fakt, że w jednym miejscu, miałam dostęp do wielu antykwariatów. O istnieniu niektórych nawet nie wiedziałam, niektóre mieszczą się w innych miastach. Na targach miałam możliwość zapoznania się z ich ofertą i zebrania do swojej kolekcji kilku adresów internetowych, nowych antykwariatów, w których na nieszczęście mojego portfela już poczyniłam zakupy.

Targi Książki to wspaniały ewent, który pozwala nam także, poznać innych wielbicieli książek, a także spotkać blogerów i vlogerów. 

Uwielbiam tego typu eventy, bo pomimo początkowego wyczerpania po 4 dniowym maratonie, jestem teraz naładowana pozytywną energią, poznanych tam osób, a także energią samego wydarzenia. 

W tym roku gośćmi WTK byli:  
noblistka Herta Müller, Charlotte Link, Wolfgang Bauer, Alice Pantermüller i Daniela Kohl, a także: Hanna Krall, Józef Hen, prof. Zbigniew Mikołejko,  prof. Karol Modzelewski , prof. Jerzy Bralczyk, Jarosław Mikołajewski, Tomasz Jastrun, Adam Zagajewski, Marcin Świetlicki, Wioletta Grzegorzewska, Maria Nurowska, Krzysztof Varga, Szczepan Twardoch,  Łukasz Orbitowski, Janusz Rudnicki, Agata Tuszyńska, Ziemowit Szczerek, Filip Springer, Wojciech Kuczok, Elżbieta Cherezińska,  Jacek Pałkiewicz, Wojciech Cejrowski, Mariusz Czubaj, Katarzyna Bonda, Remigiusz Mróz, Katarzyna Puzyńska, David Lagercrantz, Maxime Chattam, Graham Masterton oraz Bohdan Butenko, Edward Lutczyn, Maciej Wojtyszko, Joanna Olech, Ewa Chotomska, prof. Joanna Papuzińska, Barbara Kosmowska, Grzegorz Kasdepke i Rafał Kosik


Czy polecam odwiedzenie Targów Książki w Warszawie? 
Szczerze ? Oczywiście, że tak. WTK to jedna z tego rodzaju imprez na, które każdy powinien się wybrać. Nawet jeśli nie lubicie tłumów, a książki udaje Wam się znaleźć w tańszych cenach, to warto zajrzeć i samemu przekonać się czym są te dumnie brzmiące Warszawskie Targi Książki. 

Jeśli mogłabym coś zmienić w Targach to na pewno zwiększyłabym zniżki jakie wydawnictwa oferują na swoich stoiskach. O ile niektóre wydawnictwa dawały przecenę nawet do 50% ( a powiedzmy szczerze, takie przeceny to lubimy najbardziej) o tyle inne dają nam zaledwie 20-30% co nie jest jakimś mega  wyróżnieniem, biorąc pod uwagę, że większość księgarni internetowych ma w swojej stałej ofercie książki w cenie pomniejszonej o 20-40%. Sama znalazłam parę pozycji, które przyciągnęły moją uwagę na targach, w księgarniach internetowych w cenie lekko przekraczającej 20zł, na Targach, te same pozycje znalazłam w cenie 28-35zł.  Więc jest to ta jedyna rzeczy którą bym zmieniła, a raczej ulepszyła. 

Na koniec bardzo chciałabym podziękować osobom które zajrzały ze mną na Targi, i tym których tam spotkałam i poznałam. 
A także organizatorom za możliwość wzięcia udziału w tak zacnym wydarzeniu. 

W czy wy byliście na WTK, co wam się podobało, a co byście zmienili, a jeśli jeszcze nigdy tam nie zaglądaliście to czy zamierzacie to zmienić w przyszłym roku ? 
Podrzucam Wam link do oficjalnej strony WTK, zajrzyjcie Tutaj

A teraz kilka fotek z eventu ;)


I jeszcze fotka moich skarbów zakupionych na targach ;)





Komentarze

  1. Bardzo lubię tego typu targi! :D Super post!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapraszam do mnie zacczytana.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Byłam również po raz pierwszy w tym roku i półtorej godziny spędziłam w kolejce do wymiany książek, ale było warto. A ceny książek na samych stoiskach są nieopłacalne. O wiele taniej można kupić w internecie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No niestety, ale w antykwariatach można było znaleźć wiele dobrego w normalnych cenach 😉

      Usuń
  4. Uwielbiam takie targi. Wszystko w jednym miejscu.

    OdpowiedzUsuń
  5. Szkoda że mi do Warszawy nie po drodze, tam zawsze tyle fajnych wydarzeń jest. We Wrocławiu co jakiś czas też są akcje książkowe i można znaleźć wiele świetny tytułów, ale wydaje mi się, że to jednak na dużo mniejszą skalę niż w Wawie :P

    OdpowiedzUsuń
  6. WOW super sprawa takie targi :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny post !
    Zapraszam do mnie!
    http://belikesnowbeautifulandcold.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  8. Myślę, że takie targi na całkiem ciekawa i fajna sprawa. Jeżeli chodzi o samo czytanie książek to na prawdę to lubię i staram się czytać ja najwięcej jednak książkoholikiem nie jestem.
    ig: oliwiaoleszczyk
    littleredcherrysmile.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajna sprawa takie targi cos nowego, mozliwosc zdobycia nowego doswiadczenia, poznania ludzi irealizacja pasji co jest bardzo wazne i ladna strona super pomysł;-))

    OdpowiedzUsuń
  10. Kurcze tak chciałam tam być, ale niestety nie mogłam. Zazdroszczę bardzo.

    OdpowiedzUsuń
  11. Jejku uwielbiam czytać książki, ostatnio strasznie się wciągnęłam w Wattpada <3
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty