Na początku była pustka i pożądanie. Na początku była krew i strach. Na początku była Księga Czarownic







Na początku była pustka i pożądanie
Na początku była krew i strach
Na początku była Księga Czarownic
Na początku świat był pełen cudów,
Lecz tera należy do ludzi.
My stworzenia nadnaturalne, mieliśmy wszystko lecz musieliśmy usunąć się w cień
Demony, Wampiry i Czarownice
Schowani za zasłoną świata, przerażeni, poszukujący.
Lecz jak mawiał mój ojciec
„Każdy koniec, niesie za sobą nowy początek ”

Recenzja 
„Czarownica” to pierwszy to serii Księga Czarownic o losach czarownicy Diany Bishop i wampira o imieniu Matthew Clairmont.  Cała historia rozpoczyna się w dniu w którym Diana wypożycza starą księgę prawiąca o alchemii o nazwie Ashmole 782. Księgę, która przez  wieki była uważana za zaginiona, a jednak tylko Diana jest w stanie ja wypożyczyć i otworzyć. Od tej pory jej życie staje się nieustanna walka o przetrwanie, walka o własna magiczna tożsamość i wreszcie walka o miłość, miłość prawdziwą, wieczna i przeznaczoną wieki przed jej urodzeniem.

Książka ta już po kilku stronach niezwykle mnie wciągnęła. Przyznam bez bicia, że sięgnęłam po nią po obejrzeniu serialu Księga czarownic, który zdobył moje serce od pierwszych minut. Historia przedstawiona w Czarownicy jest zupełnie inna niż te, które dotychczas czytałam. W większości powieści z którymi miałam do czynienia, bohaterki od pierwszych stron były silne, znały swoją magie i potrafiły się nią posługiwać, a także walczyć wręcz. Diana jest całkowicie inna bohaterką, magii nie używa, bo jak sama uważa nie ma do niej talentu, czasem coś niechcący uda jej się zrobić ale stara się aby magia nie towarzyszyła jej w codziennym życiu. Kiedy poznaje Matthew wszystko wiej życiu się zmienia, magia zaczyna krążyć w jej żyłach, potężniejsza niż kiedykolwiek. Diana zaczyna walczyć, zaczyna pojmować swoją wartość jako czarownicy i fakt jak bardzo jest potężna. Postanawia uczyć się magii, poznać ją i zespolić ze swoim ciałem w jedność.

Styl w jakim pisana jest powieść, uważam za bardzo dobry. Treść jest złożona ale nie skomplikowana, sposób narracji jest idealnie prowadzony. Przyznaję, że wole kiedy czytam powieści pisane w pierwszej osobie. Czuję się wtedy tak jakbym brała udział w wydarzeniach mających miejsce w książce, a nawet jak jej bohaterka.

Podsumowując 
Według mnie powieść jest niezwykle interesująca i już zabieram się do lektury 2 tomu, to rodzaj powieści, której nie chcesz odłożyć na bok. Chcesz wiedzieć więcej i więcej. Zagłębiać się w tematy magii i dalszej historii Diany i Matthew. Jeśli postanowicie popędzić teraz do księgarni i zakupić tą książkę to uwierzcie mi nie zawiedziecie się, a historia będzie was trzymać w napięciu do ostatnich stron.

P.S. Do osób które oglądały już 1 sezon serialu. Śmiało możecie przeczytać książkę, znajdziecie w niej wiele smaczków i historii, których nie zboczyliście na ekranie.


Ocena  5/5







Tytuł: Czarownica Tom 1 Cykl Księga wszystkich dusz
Autor: Deborah Harkness
Wydawnictwo: Amber
Wydanie polskie: 2011
Liczba stron: 448
Oprawa: miękka Cena z okładki: 47,80 zł



Komentarze

Popularne posty